Japonská hudobná tabuľka Oricon oznamuje nové rebríčky, ktoré odrážajú streamovanie

 Japonská hudobná tabuľka Oricon oznamuje nové rebríčky, ktoré odrážajú streamovanie

Oricon oznámil nové grafy, ktoré budú zahŕňať počty streamovaných dát.

Oricon vytvoril nový Weekly Combined Singles Chart, Weekly Combined Album Chart a Weekly Streaming Chart. Nové rebríčky budú odrážať počty zo streamovacích služieb, ako sú Apple Music, KK Box, Line Music a ďalšie, ako aj predtým používané štandardné predaje CD a počty digitálnych sťahovaní.

Toto bolo zaznamenané ako jedna z najväčších zmien v rebríčkoch Oricon od začiatku singlového rebríčka v roku 1968. Japonský hudobný trh bol známy svojou konzervatívnou povahou a až doteraz sa naďalej zameriaval na trh s CD. Z tohto dôvodu mnohí kritizovali japonský hudobný trh za to, že doteraz presne neodrážal skutočnú popularitu.

Hudobné rebríčky v iných krajinách predtým pridali zmeny, aby odrážali trend smerom k streamovacím službám. V decembri 2014 Billboard začal využívať služby Spotify, Beats Music, Google Play, Xbox Music a ďalšie streamovacie služby pre svoj rebríček Billboard 200, ktorý je ich hlavným albumom.

Zmena v rebríčkoch Oricon môže mať vplyv na kórejských umelcov. Zdroj z veľkej kórejskej agentúry povedal: „Budeme musieť pozorovať aspoň tri mesiace, aby sme pochopili, ako fungujú grafy. Je to výhodné pre skupiny ako TWICE, ktoré majú vysokú mainstreamovú popularitu, a mohlo by to byť nevýhodné pre mužské idoly, ktoré majú silné jadro fanúšikov. Podobne ako v Kórei, aj v Japonsku sa môže objaviť kultúra idolových fanúšikov, ktorí nepretržite streamujú hudbu.“

zdroj ( 1 )